Visual rhetoric. Perspectives and important issues
 /  Bez kategorii / Visual rhetoric. Perspectives and important issues

Visual rhetoric. Perspectives and important issues

Bez kategorii

Visual rhetoric. Perspectives and important issues

Agnieszka Kampka
SGGW

The article discusses a new research perspective – the visual rhetoric. The author describes the cultural context and contemporary changes in the modern society which are the sources of the growth of interest in the visual. The article presents some examples of rhetorical analysis concerning visual objects and basic methodological rules. The paper also explains relations between the visual rhetoric and Barthes’ semiotics or Panofsky’s iconology.

 

 

FAR 2011 No. 1 (24) January-March

Rhetoric and Art

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

Jako członkowie Towarzystwa reprezentujemy bardzo różne dyscypliny (m.in.: polonistykę, filologię klasyczną, neofilologię, językoznawstwo, historię, filozofię, socjologię). Są wśród nas doświadczeni badacze, jak i początkujący pracownicy nauki. Są teoretycy i praktycy, wykładowcy akademiccy, nauczyciele szkół średnich, pracownicy działów PR, logopedzi, specjaliści w dziedzinie komunikacji.

Subskrybuj newsletter

Subskrybując newsletter wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Retoryczne (ul. Oboźna 8; 00-332 Warszawa) w celu otrzymywania informacji o działalności naukowej PTR. W każdej chwili przysługuje Ci prawo wglądu do Twoich danych oraz cofnięcia wyrażonej zgody.

KONTAKT

Ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
(Instytut Polonistyki Stosowanej UW)

retoryka.ptr@gmail.com

Skip to content