Photographical lie, or about persuasion in photography
 /  Bez kategorii / Photographical lie, or about persuasion in photography

Photographical lie, or about persuasion in photography

Bez kategorii

Photographical lie, or about persuasion in photography

Małgorzata Jakóbczyk
Florencja

The paper depicts the use of rhetorical – i.e. essentially verbal – rules and categories in the visual art of photography. It starts with historical and sociological considerations of the inner photographic contents, e.g. veridicality or pragmatism. It therefore explains the ways in which the photographers treat the represented themes, structure their enunciations and choose the linguistic means of persuasion by using different types of technical devices and recalling the composition rules. The argumentation itself is included into the narrative scheme of two opposite concepts and it occurs in the visual discourse in the form of metaphor, metonymy, repetition or contrast.

 

FAR 2011 No. 1 (24) January-March

Rhetoric and Art

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

Jako członkowie Towarzystwa reprezentujemy bardzo różne dyscypliny (m.in.: polonistykę, filologię klasyczną, neofilologię, językoznawstwo, historię, filozofię, socjologię). Są wśród nas doświadczeni badacze, jak i początkujący pracownicy nauki. Są teoretycy i praktycy, wykładowcy akademiccy, nauczyciele szkół średnich, pracownicy działów PR, logopedzi, specjaliści w dziedzinie komunikacji.

Subskrybuj newsletter

Subskrybując newsletter wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Polskie Towarzystwo Retoryczne (ul. Oboźna 8; 00-332 Warszawa) w celu otrzymywania informacji o działalności naukowej PTR. W każdej chwili przysługuje Ci prawo wglądu do Twoich danych oraz cofnięcia wyrażonej zgody.

KONTAKT

Ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
(Instytut Polonistyki Stosowanej UW)

retoryka.ptr@gmail.com

Skip to content