Warsztat: debata jako narzędzie dydaktyki akademickiej
Szanowni Państwo, Drodzy Członkowie PTR,
zapraszamy do udziału w warsztacie online, który zostanie przeprowadzony przez organizatorów Akademickich Mistrzostw Polski Debat Oksfordzkich.
Warunkiem jest grupa docelowa złożona z nauczycieli akademickich bądź doktorantów (warunek konieczny organizatorów).
Termin: 9 kwietnia (piątek), godz. 17-21; platforma ZOOM
Możemy przyjąć jeszcze kilka zgłoszeń na wypadek rezygnacji osób już zapisanych.
Na zgłoszenia czekamy do 6.04 (wtorek) włącznie.
***
Wprowadzenie od Prowadzącego: chciałbym podzielić się swoim doświadczeniem w zakresie wykorzystania debaty w dydaktyce, rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych oraz upowszechnianiu pożądanych wzorców debaty publicznej. Na zajęciach omówimy i szczegółowo przeanalizujemy zasady debaty, celowość poszczególnych rozwiązań i potencjalne pola badawcze związane z debatami i kompetencjami komunikacyjnymi. Oczywiście, sami też spróbujemy sił w debacie i popracujemy nieco nad warsztatem mówcy – jeżeli będzie taka wola grupy (na co dzień szkolę też w tym zakresie). Liczę na inspirującą dyskusję dot. etyki pracy metodą debaty oraz systemowych rozwiązań, które warto wprowadzić w edukacji. Jedne z poprzednich warsztatów zaowocowały nawiązaniem współpracy z Wydziałem Studiów Edukacyjnych UAM i dwoma innowacyjnymi projektami badawczymi – liczę, że w tym wypadku może być będzie podobnie.
O Prowadzącym: Jan Piosik, Fundacja „Projekty Edukacyjne”/AMPDO: od kilkunastu lat pracuję metodą debaty oksfordzkiej, tworzyłem i wdrażałem duże projekty systemowo wykorzystujące tę metodę w edukacji (największe – ponad 120 szkół) na różnych poziomach (SP, ponadpodstawowe, studia). Organizowałem również projekty dla osób niewidomych i szkół polonijnych. Przeprowadziłem ok. 200 szkoleń, sędziowałem i prowadziłem kilkaset debat.