czwartek
9 sty[Res Rhetorica] „Edukacja XXI wieku – czy renesans trivium ma sens?”
Artykuł podejmuje próbę oceny zasadności powrotu do klasycznego modelu edukacji opartego na trivium w kontekście współczesnych wyzwań edukacyjnych i technologicznych. W oparciu o założenia klasycznej edukacji, w której gramatyka, dialektyka i retoryka tworzyły podstawę do racjonalnego i obywatelskiego kształtowania jednostki, autor analizuje, na ile powrót do tych fundamentów może odpowiedzieć na problemy związane z powierzchownym i schematycznym myśleniem młodego pokolenia. Autor zwraca uwagę na znaczenie rozwijania krytycznego myślenia, umiejętności logicznego rozumowania i skutecznej argumentacji jako antidotum na dezinformację i uproszczenia pojawiające się w dobie cyfrowej. Ponadto przedstawia propozycję implementacji trivium jako metody wspierającej holistyczne kształtowanie wiedzy i osobowości.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/837/481.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 11, No 4 (2024), pt. Retoryka edukacji i innowacji (cz. I)/Rhetoric of Education and Innovation (part I).
Redaktorzy numeru: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Zobacz cały numer: https://resrhetorica.com/index.php/RR/issue/view/43
(fot. Pixabay/PhillipBarrington)