Monografia „Retoryka i wartości”
 /  Aktualności / Nowości wydawnicze / Monografia „Retoryka i wartości”
Monografia „Retoryka i wartości”

Monografia „Retoryka i wartości”

W czerwcu ukazała się monografia „Retoryka i wartości” pod redakcją członkiń zarządu: dr hab. Agnieszki Budzyńskiej-Dacy i dr Ewy Modrzejewskiej, a wśród autorów znaleźli się m.in. członkowie PTR.

Tom składa się z 18 artykułów poświęconych różnym rozumieniom wartości w retoryce, wartości retorycznych oraz wartości widzianych z perspektywy retoryki:

  • w przemówieniach głów państw (amerykańskich i polskich),
  • w gatunkach celebracyjnych (laudacje, konkursy),
  • w przemówieniach motywacyjnych (TEDx),
  • w gatunkach prasowych (m.in. felieton, artykuł publicystyczny, artykuł popularnonaukowy),
  • w gatunkach literackich i użytkowych (biografia, poezja, wydawnictwa okolicznościowe),
  • w przekazach internetowych i marketingowych (infografiki, blogi, dyskurs marki),
  • w literaturze i kulturze dawnej (ikonografia, oratorstwo, edytorzy, publicyści).

Książka ma charakter interdyscyplinarny, łączy różne dziedziny twórczości i różne dyskursy w przestrzeni publicznej. Spoiwem tematycznym tekstów jest perspektywa retoryczna, czyli odkrywanie mechanizmów perswazyjnych w procesie promowania wartości w kulturze, polityce i mediach.

******

Rhetoric and Values

The book is concerned with the rhetorical perspective, that is, discovering the mechanisms of persuasion in the process of promoting values in culture. The publication is interdisciplinary in character, it links togethers different areas of creative work and different discourses in the public sphere.

Keywords: rhetoric, values, discourse, media, celebratory genres.

 

 

Książka ukazała się nakładem Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

Uniwersytet Warszawski
Katedra Italianistyki
ul. Oboźna 8
00-332 Warszawa

retoryka.ptr@gmail.com

Newsletter