piątek
9 maj[Res Rhetorica] „Metoda odwróconej klasy w kształceniu retorycznym dziennikarzy-polonistów”
Metoda odwróconej klasy to jedno z narzędzi tzw. nauczania hybrydowego (blended learning). Zakłada korzystanie z interaktywnych, zróżnicowanych treści dostępnych online oraz zespołową pracę podczas zajęć. Artykuł przedstawia podstawowe założenia metody, kategorie zagadnień, które warto uwzględnić przy planowaniu pracy tą metodą oraz efekty kształcenia, które udało się uzyskać w kształceniu dziennikarzy na kierunku filologia polska. Wydaje się, że wykorzystanie tej metody, nadal niepowszechnej w kształceniu akademickim, ma swoje ważne uzasadnienia szczególnie dla uczenia(i uczenia się) retoryki.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/899/500.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 12, No 1 (2025), pt. Retoryka edukacji i innowacji (cz. II)/Rhetoric of Education and Innovation (part II).
Redaktorki numeru: Anna M. Kiełbiewska, Maria Załęska
Zobacz cały numer: https://resrhetorica.com/index.php/RR/issue/view/44.
(fot. Pixabay/effortlessly)