czwartek
9 sty[Res Rhetorica] „Dawne i nowe teorie spiskowe. Tworzenie i analiza opowiadań – warsztaty retoryczne”
W artykule przedstawiono założenia, przebieg i efekty rozwijających kompetencje retoryczne zajęć skierowanych do studentów dziennikarstwa. Punktem wyjścia był paradygmat narracyjny Waltera Fishera, który może być wykorzystany zarówno w analizie, jaki tworzeniu własnych narracji. Posłużył on jako rama do omówienia zjawiska teorii spiskowych. W ramach zajęć studenci wypełniali ankiety badające ich stosunek do tego typu narracji, tworzyli własne teksty narracyjne, a także analizowali je w oparciu o zapropo-nowane kryteria. Artykuł przedstawia wnioski z kolejnych etapów tego doświadczenia dydaktycznego, by podkreślić jego zalety,a także potencjalne zastrzeżenia, jako narzędzia rozwijającego umiejętności krytycznego myślenia, twórczego pisania oraz refleksji nad obecnością narracji spiskowych w przestrzeni medialnej.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/836/484.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 11, No 4 (2024), pt. Retoryka edukacji i innowacji (cz. I)/Rhetoric of Education and Innovation (part I).
Redaktorzy numeru: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Zobacz cały numer: https://resrhetorica.com/index.php/RR/issue/view/43
(fot. Pixabay/geralt)