czwartek
6 mar[Res Rhetorica] „Emotional appeal in ChatGPT prompts: A study of L2 speakers’ perceptions”
W artykule zbadano środki retoryczne stosowane przez studentów, dla których język angielski jest językiem obcym (English as a Foreign Language), w interakcjach z botem ChatGPT. W analizie wykazano, że większość uczestników badania nie postrzega tej interakcji jako typowej sytuacji komunikacyjnej i nie traktuje bota jako pełnoprawnego uczestnika komunikacji na równi z człowiekiem. Jednak zachęceni do stosowania w promptowaniu emotywnych środków retorycznych część studentów charakteryzowało taką interakcję z botem jako po części manipulacyjną i stwarzającą rodzaj dyskomfortu, co świadczy o różnicy w postrzeganiu komunikacji na linii człowiek-człowiek a człowiek-algorytm.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/850/489.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 11, No 4 (2024), pt. Retoryka edukacji i innowacji (cz. I)/Rhetoric of Education and Innovation (part I).
Redaktorzy numeru: Agnieszka Budzyńska-Daca, Ewa Modrzejewska
Zobacz cały numer: https://resrhetorica.com/index.php/RR/issue/view/43
(fot. Pixabay/Tumisu)