piątek
12 lutKilka pomysłów ze spotkania PTR o nauczaniu online
W tłustoczwartkowy wieczór spotkaliśmy się w gronie ponad 20 członków i sympatyków PTR, by podzielić się doświadczeniem i dobrymi pomysłami, jeśli chodzi o nauczanie retoryki online.
Prelegentki i dyskutanci poruszyli zagadnienia związane z nauczaniem retoryki i na poziomie szkoły podstawowej (nie tylko na lekcjach języka polskiego, ale również etyki), na poziomie szkoły średniej (tu do dyskusji włączył się Pan Włodzimierz Taboryski, dyrektor 21 SLO im. Jerzego Grotowskiego w Warszawie, w którym od wielu lat prowadzone są zajęcia z retoryki), ale także na poziomie akademickim.
W trakcie spotkania wymieniliśmy się kilkudziesięcioma pomysłami na rozwiązanie różnych kwestii dydaktycznych – część z nich w skrótowej formie przedstawiamy poniżej.
Przesyłam kilka propozycji, które padły w czasie spotkania:
-
Plusy i wyzwania nauczania online (również z pomysłami, jak je rozwiązać), czyli wielogłos z “Res Rhetorica”
-
Aplikacje przydatne do tworzenia map myśli:
-
Miro
-
Quizlet
-
Padlet
-
iMindMap
-
-
Materiały pomocne do przeprowadzania debat
-
https://ampdo.pl/dla-
uczestnikow/ (zakładka Materiały) -
https://www.facebook.com/
FundacjaProjektyEdukacyjne/ (debatowanie na poziomie szkół)
-
-
KINGA BIAŁEK, CZYTANIE TEKSTÓW ARGUMENTACYJNYCH W SZKOLE
-
program do obróbki dźwięku: https://audacity.pl/ i jeszcze dosłane przez dr Anetę Wójciszyn-Wasil pomocne linki:
-
http://ckue.pl/audacity/1%
20Lekcja%201%20-%20Podstawy% 20pracy%20z%20programem% 20Audacity.htm -
Są też użyteczne aplikacje do edycji audio pozwalające na wykonanie tych czynności po prostu na smartfonie. Przykładowo: https://play.google.com/store/
apps/details?id=com.pamsys. lexisaudioeditor&hl=pl&gl=US
-
wystąpienia publiczne:
Polecamy uwadze zakładkę na naszej stronie O retoryce, gdzie pojawiły się różne inspiracje.
Dziękujemy za udział!
O kolejnych wydarzeniach będziemy informować w comiesięcznym newsletterze (zapisz się tutaj) i na Facebooku.
Prelegentki:
- Magdalena Smoleń-Wawrzusiszyn, Warsztaty z wystąpień publicznych/ autoprezentacji online – obszary (nie)możliwości
- Anna Domagała-Trzebuchowska, Kanon lektur w kształceniu umiejętności retorycznych uczniów szkoły podstawowej
- Kinga Rogowska: Nauczanie retoryki online w szkole średniej – zalety, wyzwania, problemy
- Aneta Wójciszyn-Wasil: „Halo, jak mnie słychać?” Media audialne w praktyce kształcenia retorycznego