wtorek
11 marPokongresowo: pokazowa debata oksfordzka
W ramach Kongresu Retorycznego 2024 w Warszawie odbyła się niezwykle interesująca debata oksfordzka, podczas której dwa zespoły doświadczonych osób debatujących zmierzyły się z tezą: Upowszechnienie się narzędzi opartych na generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, przynosi uczniom więcej szkód niż korzyści.
Nagranie jest dostępne na kanale YouTube kongresu: https://www.youtube.com/watch?v=IK_6j4iDOtg
Na stronie PTR sukcesywnie będą się pojawiać teksty towarzyszące. Już dziś zapraszamy do zapoznania się z pierwszym z nich:
Jakub Czajka, Czym jest debata oksfordzka? Idea, zasady, przebieg
Jest to część serii publikacji poświęconych debacie oksfordzkiej, jej znaczeniu oraz praktycznym aspektom prowadzenia debat: „Wykorzystanie debaty (oksfordzkiej) w dydaktyce. Poradnik dla nauczycieli szkolnych i akademickich”.
***
Serdecznie dziękujemy naszym Partnerom: Fundacji „Projekty Edukacyjne”, Krakowskiemu Stowarzyszeniu Mówców, Wydawnictwu Naukowemu PWN oraz Wydawnictwu OnePress za wsparcie tego wydarzenia.
Kongres Retoryczny został finansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Edukacji i Nauki w ramach Programu „Doskonała Nauka”.