poniedziałek
6 gru[Res Rhetorica] „Politycy na okładkach tygodników społeczno-politycznych w latach wyborów prezydenckich 2015 i 2020. Analiza tygodników „Sieci” i „Newsweek””
W czasach zwrotu piktoralnego i wzrostu znaczenia kultury obrazowej okładki polskich tygodników stały się szczególną przestrzenią budowania narracji o zdarzeniach rzeczywistości i wizjach świata – zauważa dr hab. Małgorzata Bogunia-Borowska.
Abstrakt
Celem artykułu jest ukazanie strategii przedstawiania kandydatów na urząd prezydenta w wybranych polskich tygodnikach społeczno-politycznych, które reprezentują odmienne światopoglądy, sympatie polityczne i systemy wartości. Główna teza dotyczy założenia o istnieniu dualizmu w strategiach wizualnych wskazanych tygodników. Na podstawie analizy multimodalnej okładek 2015 i 2020 r., której przedmiotem były sposoby prezentowania postaci i wykorzystane zabiegi perswazyjne, wyróżniono prezentację afirmatywną i krytyczną oraz scharakteryzowano jej cechy.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/587/312.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 8, No 3 (2021), pt. Retoryka (re)prezentacji/Rhetoric of (re)presentation.
Redaktorka numeru: Ewa Modrzejewska.
Zobacz cały numer: https://www.resrhetorica.com
(fot. Pixabay)