wtorek
27 kwi[Res Rhetorica] „Multimodalność jako narzędzie perswazji w nowej ewangelizacji i katechizacji (na przykładzie vloga 'Mocno stronniczy’ ojców Adama Szustaka i Tomasza Nowaka)”
Abstrakt
Mediatyzacja doświadczenia religijnego przejawia się w stosowaniu wielu kodów semiotycznych. Zjawisko to, określane mianem multimodalności, omawiam na przykładzie vloga „Mocno stronniczy” zakonników – Adama Szustaka i Tomasza Nowaka. W cyklu tym wykorzystywane są rozmaite kody jako narzędzie perswazji, m.in. werbalny, graficzny, dźwiękowy i obrazowy. Zwiększają one retoryczną wartość przekazu, ponieważ służą nawiązaniu kontaktu z audytorium i zaangażowaniu go intelektualnie oraz emocjonalnie, a także tworzeniu etosu mówców.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/535/284.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 8, No 1 (2021), pt. Retoryka nowych mediów/nowych wyzwań Rhetoric of new media/new challenges.
Redaktorka numeru: Katarzyna Molek-Kozakowska.
Zobacz cały numer: https://www.resrhetorica.com
(fot. Pixabay)