piątek
15 mar[Call for papers] Edukacja retoryczna/Rhetoric education
Tematyka numeru 4/2024 dotyczyć będzie teorii i praktyk nauczania retoryki. Zapraszamy do nadsyłania artykułów, które przedstawiają teoretyczne i praktyczne rozwiązania służące nauczaniu retoryki w środowisku cyfrowym, tak by dostosować programy nauczania, metody dydaktyczne oraz podręczniki do potrzeb uczniów, studentów i rynku pracy.
Edukacja retoryczna pomaga niwelować braki kompetencyjne uczniów i studentów w zakresie komunikowania. Pozwolą trenować umiejętności, takie jak: rozwiązywanie problemów, praca zespołowa, umiejętność dialogu w różnych gatunkach (debata, negocjacje, mediacje, deliberacje), analiza sytuacji konfliktowych oraz rozwój kompetencji związanych z empatią i „wrażliwością retoryczną”, tworzeniem i analizą tekstów kultury.
Edukacja retoryczna wymaga także stałego rozwoju kompetencji dydaktycznych. Dlatego zapraszamy do nadsyłania artykułów poświęconych sprawdzonym metodom dydaktycznym, nowym propozycjom i refleksjom na temat wsparcia potrzebnego nauczycielom szkolnym i akademickim.
Termin nadsyłania tekstów: 30 czerwca 2024
Termin publikacji: grudzień 2024
Więcej: https://resrhetorica.com/index.php/RR/announcement/view/17
Kontakt: info@resrhetorica.com
Numer ukaże w związki z organizacją Kongresu Retorycznego w dn. 17-19.04.2024 w Warszawie.
Zadanie zostało dofinansowane przez MEiN na podstawie umowy nr KONF/SN/0481/2023/01 w ramach programu „Doskonała Nauka II”