[Res Rhetorica] „Grzeczna firma versus niezadowolony klient – o strategiach komunikacyjnych na portalach społecznościowych”
 /  RR: polecane artykuły / [Res Rhetorica] „Grzeczna firma versus niezadowolony klient – o strategiach komunikacyjnych na portalach społecznościowych”
[Res Rhetorica] „Grzeczna firma versus niezadowolony klient – o strategiach komunikacyjnych na portalach społecznościowych”

[Res Rhetorica] „Grzeczna firma versus niezadowolony klient – o strategiach komunikacyjnych na portalach społecznościowych”

W artykule na temat reagowania moderatorów firmowych kont społecznościowych na „zaczepki” ze strony klientów, dr hab. Joanna Smól analizuje ich możliwości i sposoby odnoszenia się do niekulturalnych, ironicznych i/lub niezwiązanych z tematem wypowiedzi klientów.

Abstrakt

Strony firmowe na portalach społecznościowych są miejscem utrzymywania kontaktu, wyrażania emocji oraz wymiany informacji między ich administratorami a klientami. Niejednokrotnie grzeczność – charakterystyczna dla wpisów formułowanych przez firmę – zostaje przeciwstawiona roszczeniowości, irytacji czy wręcz agresji wyrażanej przez niezadowolonych klientów. Analiza kolejnych aktów komunikacji oraz strategii, jakie przyjmuje firma, by odpowiednio zareagować na krytykę ze strony internautów, zachowując przy tym reputację oraz kreując swój pozytywny wizerunek, jest przedmiotem rozważań w niniejszym artykule.

Czytaj artykuł: https://www.resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/458/256

Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 7, No 3 (2020), pt. Retoryka (nie)grzeczności/Rhetoric of (im)politeness.

Redaktorka numeru: Anna M. Kiełbiewska.

Zobacz cały numer: https://www.resrhetorica.com.

 

(fot. Pixabay)

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

UL. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE 26/28
00-927 WARSZAWA

(Instytut Polonistyki Stosowanej UW)

retoryka.ptr@gmail.com

Newsletter