czwartek
29 lip[Res Rhetorica] „Retoryczny patos w fotografiach nagrodzonych w konkursie Grand Press Photo w kategorii 'Środowisko'”
Abstrakt
Fotografie nagrodzone w konkursie Grand Press Photo w kategorii „Środowisko” przyczyniają się do kształtowania świadomości społecznej odnośnie do współczesnych problemów i wyzwań ekologicznych. Analiza retoryczna wybranych fotografii i fotoreportaży dowodzi, że siła perswazyjna obrazu, użyta jako argument emocjonalny, może wpływać na kształtowanie opinii publicznej o stanie środowiska oraz zachęcać do podjęcia działań proekologicznych. Artykuł prezentuje rolę „strategicznej empatii”/„strategicznego współodczuwania” w procesie perswazji fotografii reporterskiej.
Czytaj artykuł: https://resrhetorica.com/index.php/RR/article/view/539/297.
Artykuł pochodzi z „Res Rhetorica”, Vol 8, No 2 (2021), pt. Retoryka ekologii w kulturze wizualnej/Rhetoric of Ecology in Visual Culture.
Redaktorki numeru: Anna Bendrat, Katarzyna Paszkiewicz.
Zobacz cały numer: https://www.resrhetorica.com
(fot. fotopolis.pl)