Podsumowanie roku 2021 w „Res Rhetorica”
 /  Aktualności / RR: aktualności / Podsumowanie roku 2021 w „Res Rhetorica”
Podsumowanie roku 2021 w „Res Rhetorica”

Podsumowanie roku 2021 w „Res Rhetorica”

Za nami kolejny pracowity rok. Jak zwykle opublikowaliśmy terminowo cztery numery zróżnicowane tematycznie:

W numerach tych ukazało się 30 recenzowanych artykułów naukowych – 14 w języku polskim i 16 w języku angielskim.

Oprócz artykułów związanych z tematem numeru publikowane były teksty w dziale Varia oraz nowo otwartym dziale – Rhetorica inter alia. Ukazywały się także recenzje książek poświęconych retoryce i komunikacji perswazyjnej oraz relacje z ważnych wydarzeń naukowych związanych z retoryką.

Wśród naszych autorów znaleźli się badacze z Polski (z kilkunastu ośrodków naukowych) i całego świata, 14 autorów zagranicznych związanych jest z uniwersytetami z Austrii, Chorwacji, Filipin, Grecji, Hiszpanii, Holandii, Rumunii, Stanów Zjednoczonych, Szwecji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

Wysoka jakość naszego czasopisma (100 pkt. wg listy ministerialnej) możliwa jest tylko dzięki wsparciu i zaangażowaniu recenzentów. W 2021 roku pomagało nam 64 recenzentów. 34 to naukowcy z polskich ośrodków z całego kraju, 30 – z zagranicy (Chorwacji, Czech, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Korei Płd., Niemiec, Norwegii, USA, Wielkiej Brytanii i Włoch).

Najpopularniejsze artykuły miały między 560 a 860 wyświetleń, a wśród nich znalazły się:

  1. Waszkiewicz i in., Queerness of Hallyu 2.0: Negotiating Non-normative Identities in K-pop Music Videos
  2. Paszkiewicz, Cinema and Environment: The Arts of Noticing in the Anthropocene
  3. Karimova, Exploring Visual Framing Strategies, Sentiment, and Product Presentation Modality in Instagram Posts of Fashion Influencers
  4. Jankosz, Perswazyjna funkcja werbalnych i niewerbalnych metafor na przykładzie konferencji polskiego rządu podczas tzw. trzeciej fali epidemii COVID-19
  5. Bogunia-Borowska, Politycy na okładkach tygodników społeczno-politycznych w latach wyborów prezydenckich 2015 i 2020. Analiza tygodników „Sieci” i „Newsweek”
  6. Słomka vel Słomiński, Przekłady i parafrazy „Vitae Regum Polonorum” Klemensa Janicjusza od XVI do XVIII wieku – sposoby kreowania wizerunku doskonałego władcy
  7. Wiora i in., Rhetorical strategies of counter-journalism: How American YouTubers are challenging dominant media election narratives
  8. Nowak-Teter, Krytyczne studia nad dyskursem mediów publicznych na przykładzie „Wiadomości” TVP 1
  9. Benitez, Telepathic Visions: On Alvin Yapan’s An Kubo sa Kawayanan (2015)
  10. Kampka, Retoryka identyfikacji online. Na przykładzie koreańskiego zespołu BTS

Na rok 2022 zaplanowane są numery dotyczące retoryki rzeczy, retoryki wizerunku publicznego oraz retoryki racji i emocji.

Więcej na: www.ResRhetorica.com

 

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

UL. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE 26/28
00-927 WARSZAWA

(Instytut Polonistyki Stosowanej UW)

retoryka.ptr@gmail.com

Newsletter