Blog page
 /  Blog page
Obraz. Wizerunek. Marketing – konferencja 14-15 marca

Obraz. Wizerunek. Marketing – konferencja 14-15 marca

Polskie Towarzystwo Retoryczne oraz Stowarzyszenie  PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” zapraszają na III edycję konferencji z cyklu Prowadzeni obrazami. Konferencja odbędzie się w dniach 14-15 marca 2019 roku w Warszawie. Zachęcamy do wspólnej refleksji nad znaczeniem obrazów w życiu społecznym i ich wartością perswazyjną. W tym roku chcemy skupić się na sposobach wykorzystania obrazu w

Zobacz
Media in America, America in media 2019 – Lublin 23-24 maja

Media in America, America in media 2019 – Lublin 23-24 maja

Aktualności

Serdecznie zapraszamy na drugą edycję konferencji poświęconej mediom w Ameryce oraz wizerunkowi Ameryki w mediach. Konferencja odbędzie się w Lublinie w dniach 23-24 maja 2019 r., a jej współorganizatorami są przedstawiciele amerykanistyki i politologii z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Miło nam ogłosić, że gościem honorowym konferencji będzie prof. Kris Rutten z Uniwersytetu w Gandawie, pełniący obecnie

Zobacz
„Retoryka liczb” – nowy numer czasopisma „Res Rhetorica”

„Retoryka liczb” – nowy numer czasopisma „Res Rhetorica”

AktualnościRes Rhetorica

Koniec roku żegnamy nowym numerem „Res Rhetorica” poświęconemu retoryce liczb, który ukazał się pod redakcją dr Ewy Modrzejewskiej. Zapraszamy do poświątecznej lektury, a wśród autorów: Ruth Wodak zwraca uwagę na retoryczny charakter powoływania się na liczby we współczesnym dyskursie radykalnej prawicy, który trafia do nas m.in. zapośredniczony przez media, Daniel Libertz – pozostając w obszarze

Zobacz
Retoryka jako subdyscyplina

Retoryka jako subdyscyplina

Aktualności

Wniosek „Retoryka jako subdyscyplina” powstał jako efekt dyskusji między badaczami retoryki z kilku ośrodków naukowych w Polsce (m.in. z Uniwersytetu Warszawskiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego). Postulaty zgłaszane do Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, a także do Narodowego Centrum Nauki wypływają z troski o  zachowanie dotychczasowego

Zobacz
Badanie amerykańskiej kultury popularnej

Badanie amerykańskiej kultury popularnej

Polecane artykuły

Retoryka pozwala analizować współczesną kulturę popularną. Uczona w szkole pomaga uczniom zrozumieć, jak oni sami i całe społeczności są kształtowane przez wpływy amerykańskiej kultury popularnej poprzez filmy, seriale telewizyjne i gry wideo. Taka wiedza, twierdzi Robert Westerfelhaus, daje uczniom umiejętność korzystania z mediów, potrzebną do podejmowania świadomych decyzji przy zakupie produktów czy oddawaniu głosu w

Zobacz
Retoryka liczb

Retoryka liczb

Zapowiedzi numerów

Redaktor numeru: Ewa Modrzejewska (e.modrzejewska@uw.edu.pl) „Liczby nie kłamią”, „liczby mówią same za siebie” – wydaje się, że w potocznym rozumieniu istnieje podział między perswazyjnym językiem a neutralnymi, transparentnymi liczbami. Czy liczby mówią więcej niż słowa? Czy są wiarygodniejsze? Liczby, dane ilościowe są zwykle postrzegane jako bezstronne i obiektywne, mają jednak potencjał perswazyjny i wykorzystywane są

Zobacz
Retoryka kultury popularnej

Retoryka kultury popularnej

Zapowiedzi numerów

Redaktor prowadząca: Katarzyna Molek-Kozakowska (molekk@uni.opole.pl) Badania kultury popularnej obejmują szerokie spektrum zjawisk artystycznych, społecznych, językowych i komunikacyjnych. Niektóre z nich mają charakter krytyczny i podejmują problematykę wpływu wytworów i praktyk kultury masowej na życie i mentalność jednostki. Czy kultura popularna ma więc swoje retoryczne oblicze? Jeśli, jak twierdzą niektórzy badacze z zakresu Cultural Studies, wpływ

Zobacz
Retoryka przywództwa

Retoryka przywództwa

Zapowiedzi numerów

Redaktor prowadząca:Anna Bendrat (anna.bendrat@gmail.com) Przywództwo i retoryka są nierozłączne. Przywódcy potrzebują retoryki, aby wzmocnić swoją władzę i kształtować debatę publiczną, a retoryka potrzebuje przywódców biegłych w sztuce wymowy, którzy potwierdzaliby klasyczną teorię Richarda Neustadta (1960), głoszącą, iż moc przywódcy zależy od jego „siły przekonywania”. Przywódcy XXI wieku mierzą się z ogromnym wyzwaniem – ich przekaz

Zobacz

POLSKIE TOWARZYSTWO RETORYCZNE

Uniwersytet Warszawski
Katedra Italianistyki
ul. Oboźna 8
00-332 Warszawa

retoryka.ptr@gmail.com