niedziela
5 sty[Res Rhetorica] „Od retoryki miejsca do retoryki lokalności. Wprowadzenie”
W najnowszym numerze „Res Rhetorica” polecamy temat numeru: o kategorii lokalności jako przedmiocie zainteresowania retoryki oraz o metodologiach jej badania pisze dr Agnieszka Szurek .
Abstrakt:
Choć termin „retoryka lokalności” nie jest powszechnie stosowany w literaturze przedmiotu, to coraz częściej pojawia się on w najnowszych opracowaniach z zakresu szeroko pojmowanej „retoryki specjalnej” – obok takich określeń, jak: „retoryka wernakularna”, „retoryka miejsca/przestrzeni”, „etnografia retoryczna”. Niniejsze wprowadzenie nie ma na celu wyczerpującego zdefiniowania tych pojęć ani opisania ich relacji, skrzyżowań oraz różnic między nimi, stanowi jednak poglądowy opis tendencji w tej rozwijającej się dziedzinie współczesnych badań retorycznych.
![[Res Rhetorica] „Od retoryki miejsca do retoryki lokalności. Wprowadzenie”](https://retoryka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/01/lokalnosc-825x460.jpg)
![[Res Rhetorica] „Kategoria miejsca w XVIII-wiecznych listach miłosnych”](https://retoryka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/01/listy-256x210.jpg)
![[Res Rhetorica] „The Public Trial and Execution of Arthur Greiser in Poznań”](https://retoryka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/01/poznan-256x210.jpg)
![[Res Rhetorica] „Brand aesthetics in visual communication – a Polish case study of Disney’s anniversary event”](https://retoryka.edu.pl/wp-content/uploads/2020/01/myszka-miki-256x210.jpg)